Akademi, KÖŞELER

Unity 5.6 Sürümü Yayınlandı

Unity 5.6 sürümü yayınlandı. Güncelleme pek çok yeniliği beraberinde getiriyor.

Unity 5.6, Progressive Lightmapper önizleme, yeni ışık modları , Vulkan desteği güncel bir video oynatıcı, Facebook Gameroom ve Google Daydream platformları için destek dahil pek çok yenilik içeriyor.

Aşamalı ışık haritalandırma ile ışık senaryolarında geliştirmelerin yapıldığı Unity 5.6 ‘da ayrıca gezinme örgüsü sistemi ile karakter hareketlerinin daha kolay kontrolü sağlanmış.
4K oynatım ve 360 derece video desteği de içeren yeni bir video oynatıcı da içeren Unity 5.6 Vulkan grafik API’si için yerel destek, metin örgüsü sistemiyle metin düzenlemede daha fazla hakimiyet sunuyor.
Yeni Unity sadece programcıları değil görsel sanatçıları ve tasarımcıları da memnun etmeyi hedefliyor bu amaçla görsel komut dizisi araçları ve hikaye anlatım araçları da Unity’e dahil edilmiş.
Geliştirilmiş grafik performansı sayesinde GPU daha verimli kullanır hale getirilmiş. Özellikle Mac OS ve IOS için daha performanslı uygulama ve oyunlar geliştirmek mümkün hale getirilmiş. Daha detaylı bilgi için Unity yardım dökümanlarına buradan göz atabilirsiniz.

Vulkan desteği

Vulkan desteği, sürücü yükünü ve CPU iş yükünü azaltırken arttırılmış hızı sağlıyor. Bu sayede işlemci ek hesaplama veya oluşturma yapmaktan kurtuluyor. Vulkan desteği sayesinde özellikle mobil platformlar için pil ömründen tasarruf da sağlanıyor. Unity 5.6 ile gelen Vulkan desteğinden Android ‘in yanı sırası  Windows, Linux ve Open VR platformları da nasibini alıyor. Vulkan ile render hızı %60 ‘a kadar hızlanıyor.

Parçacık Sistemine yönelik kapsamlı güncelleme

Unity 5.6 kullanıcıya daha fazla seçenek ve kontrol sağlamak için parçacık efektlerini geniş ölçüde arttırmakta ve Parçacık Sistemi performansını önemli ölçüde geliştirmekte.

Yeni video oynatıcı

Unity beraberinde yeni bir çok platformlu video oynatıcı ile geliyor. 4K oynatım, 360 derece video, VR  desteği de içeren bu yeni video oynatıcı yüksek performans vaad ediyor.

Navigasyon sistemi geliştirmeleri

Daha da geliştirilmiş AI ve yol bulma araçları (NavMesh sistemi olarak da adlandırılır), yeni seçenekler ve kontroller getiriyor. Prosedürel olarak oluşturulan veya dinamik olarak yüklenen içeriğe yönelik yeni araçlar, karakter navigasyonu için tamamen yeni bir kullanım alanı sağlıyor ve oyun seçeneklerini arttırıyor.

Yeni 2D araç ve geliştirmeler

Unity 5.6 size daha fazla kontrol olanağı verir. Karmaşık 2D nesneler oluşturmayı kolaylaştıran bir dizi yeni 2D özelliğinin eklendiği motor 2D nesnelerle etkileşime giren tam özellikli parçacık efektleri de dahil olmak üzere yeni oyun ve efekt türlerini beraberinde getiriyor.

TextMesh Pro

Unity Asset Store’daki en iyi performansı sunan araçlardan biri artık Unity  kullanıcılarına ücretsiz olarak sunulmakta. TextMesh Pro, metin biçimi ve düzeni üzerinde büyük ölçüde geliştirilmiş kontrole sahip bir araç. Dinamik görsel metin stiliyle gelişmiş metin sunumu özelliklerine sahip olan bu araç yakın bir gelecekte Unity içine entegre edilecek ve motorun doğal bir parçası haline gelecek. TextMesh Pro ‘ya buradan ulaşabilirsiniz.

Performans raporlaması ve hata ayıklama iyileştirmeleri

Diğer bazı  raporlarına ek olarak, performans raporlaması artık iOS  desteği sunuyor.  Fizikle ilgili hata ayıklama araçları oyundaki performans sorunlarının kaynağını bulmayı kolaylaştırır.

Yeni platformlar

Unity 5.6 ile geliştirilmiş ve sorunsuz Facebook Gameroom’a, Google Daydream, Cardboard ve Nintendo Switch desteği sunuluyor.

Unity Ortak Çalışma  (Beta)

Ortak yürütülen birden çok kullanıcı tarafından geliştirilen projelerin daha hassas denetimi için değişiklikler yayınlandı ve yeni seçenekler eklendi. Ancak çoğu Beta aşamasında olan bu özellikler stabil çalışmayabilir.

WebAssembly için Deneysel Destek

Unity 5.6’da Unity WebGL deneyimini geliştirmeye yardımcı olmak üzere tasarlanmış yeni bir çapraz tarayıcı teknolojisi olan WebAssembly için deneysel destek mevcut.

Unity 5.6 ‘ya Unity hesabınız varsa buradan yoksa buradan ulaşabilirsiniz.

Güncelleme hakkında ki daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Umut Kurt Hakkında

Oyun sektörüne uzun yıllar önce dünyanın ilk "Çiftlik Simulasyonu" oyunu olan Umut Tarlaları'nın yapımcı firması Flash Bilgisayar ile girmiştir. Çeşitli sektörlerde bilişim yöneticiliği yaptıktan sonra Nitrid Games ile oyun sektörüne dönüş yapmıştır. Bu süreçte Pivot Games, Last Room, SoftAnya ekipleri başta olmak üzere çeşitli ekiplerle Android ve IOS platformları için mobil oyunlar ve uygulamalar geliştirmiştir. Türkiye’de oyun endüstrisinin önemli seslerinden olan OYUNDER Yönetim Kurulu Üyesidir.

Bir Cevap Yazın