YEREL ETKİNLİKLER

Türk oyun firması no-pact ile yeni oyunları Reclaim üzerine konuştuk

Untitled 2

No-pact Türk girişimciler tarafından kurulmuş çiçeği burnunda bir mobil eğlence şirketi. 2012 yılında İstanbul’da 4 kişilik bir ekip tarafından temelleri atılmış ve şu an Apple iPhone, iPad, Android ve Windows mobil cihazları için eğlenceli, yenilikçi ve oyuncuyu içine çeken oyunlar geliştiriyor. 20 yıldır birbirini tanıyan Cem Buğra, Ömer Kayış, Can Karakuzulu ve Giray Ötken tarafından kurulan firma, çok yakında yeni oyunları Reclaim’i oyunseverlerin beğenisine sunacak. Biz de bu dinamik girişimcilerle güzel bir söyleşi yaptık ve hem Reclaim üzerine konuştuk hem de Türkiye’de ve dünyada oyun sektörünü çekiştirdik.  379244_476046655777890_1316746497_n

Öncelikle no-pact hangi platformlar için oyun üretiyor, hedef aldığınız ve gelecekte olmayı planladığınız platformlar hangileri?

no-pact olarak mobil platformlara, yani iOS, Android ve Windows Mobile kullanan cihazlara odaklanıyoruz. Sanal gerçekliğin yakın gelecekte geniş kitlelere yayılacağını düşündüğümüz için bu alanı da yakından takip ediyoruz. Örneğin mobil platformlar için geliştirdiğimiz ilk oyunumuz Reclaim’in bir de Oculus Rift’e uyumlu versiyonunu yaptık.

Kendiniz, ekibiniz ve aktif olan projelerinizden biraz bahseder misiniz?

Dört kişilik bir takımımız var. Ömer yazılım mühendisliği kökenli ve işimizin teknik tarafını üstleniyor. Giray görsel tasarım ve post production alanında tecrübeli ve tüm tasarım süreçleri onun elinden geçiyor. Müzisyenlik ve programcılık geçmişi olan Can hem ses ve müzik tasarımını, hem de teknik süreçlerin bir kısmını üstleniyor. Bense iş geliştirme ve pazar araştırması geçmişimle pazarlama, finansal kontrol ve iş geliştirme sorumluluklarını taşıyorum. Oyun tasarımınıysa hep beraber yapıyoruz.

Hepimiz liseden arkadaşız ve birbirimizi 20 yıldır tanıyoruz. Özel sektörde farklı alanlarda çalıştıktan sonra bir araya gelip işlerimizden ayrılarak no-pact’i kurmaya ve oyun geliştirmeye karar verdik.

Şu an sadece Reclaim üzerinde çalışıyoruz. Odaklanmanın başarı için kritik öneme sahip olduğuna inandığımız için başka projeye başlamadık.

Bilgisayar oyunu piyasası şu an Türkiyede bir parça da gönül işi, oyun dünyasına ilk girişiniz nasıl oldu, sizi ve ekibinizi büyüleyen şey neydi?

Oyun stüdyosu kurma fikrimiz 2012 yılının başında bir doğum günü kutlamasında tesadüfen ortaya çıktı. Yarım yıldan uzun süren görüşmelerimiz ve planlama sürecimiz sonucunda 2012 Eylül ayında Ömer ve Giray’la no-pact’i kurduk. Can da kuruluşun hemen sonrasında no-pact’e katıldı.

Takımda her birimiz ilkokul yıllarımızdan beri tutkulu bir şekilde oyun oynuyoruz. Teoride tutkumuzu işimiz haline getirmek harika bir düşünce ama tecrübemiz bizi bu yola çıkmadan önce planlarımızı iyi yapmaya, ince eleyip sık dokumaya itti. Finansman, ilk oyunumuzun tipi, içeriği, geliştirilmesi, testi, pazarlaması ve dağıtımı gibi konularda planlarımızı yaptık ve ancak ondan sonra işe atıldık. Tabii neredeyse hiçbir şey planlarımıza göre ilerlemedi ama plan yapmış olmak bizi sürece psikolojik olarak hazırladı.

Oyun tutkumuz dışında bizi teşvik eden diğer etkenler mobil oyun pazarındaki patlayıcı büyüme, oyun geliştirme araçlarının yaygınlaşması ve uygulama pazarları aracılığıyla tüm dünyadaki oyunculara ulaşabilme fırsatıydı.

307408_477128532336369_1881806403_nBize Reclaim’den biraz bahseder misiniz, ne zaman oynayabileceğiz?

Reclaim, oyuncunun işgalci robotlara karşı hayatta kalmak için savaş verdiği zorlayıcı ve son nesil üç boyutlu grafiklere sahip bir bilim kurgu aksiyon oyunu.

Oyuncu Reclaim’in geçtiği Aurus adlı dünyada çeşitli silahlara sahip ve yüksek hızda hareket edebilen bir tankı kontrol ediyor. Oyuncunun amacı, sonsuz şekilde akan yollarda tankını engellemeye çalışan robotları yok edip, Aurus’ta insanlığın hayatta kalması için kritik önemde olan kaynakları toplamak. Oyuncu bu kaynakları tankını geliştirmek, geçici bonuslar almak ya da tankı robotlar tarafından patlatıldığında savaşa devam edebilmek için kullanıyor.

Reclaim’i tasarlarken shooter ve endless runner oyun tiplerini birleştirdik. Böylece hem yenilikçi, hem eğlenceli, hem de zorlayıcı bir oyun tarzı yarattığımızı düşünüyoruz. Reclaim için hedef oyuncu kitlemiz mobilde aradığı zorluk ve temada oyun bulamayan, bilim kurgu ve aksiyonu seven, hardcore oyunlara yakınlık gösteren oyuncular oldu. Bu tip oyunculara yakışır bir oyun geliştirdiğimizi düşünüyoruz.

Reclaim’in geçtiği dünya olan Aurus’ta oyunumuzun geçtiği döneme yol açan olayları anlattığımız bir bilim kurgu hikayemiz de var. Bu hikayeyi Shadow Precinct’in yazarı Amerikalı Christian Porter ile beraber kaleme aldık. Önümüzdeki günlerde hikayemizi parça parça yayınlayacağız.

Reclaim’i Haziran sonunda Apple iPad ve iPhone’lar için Türkiye ve Kanada’da, sonbaharda da tüm dünyada yayınlayacağız. Reclaim’in Android versiyonu da sonbahardan itibaren kısa sürede hazır olacak.