YEREL ETKİNLİKLER

Oyun Sektöründe Çalışmak İsteyen İllüstratörler İçin 3 Altın Kural

Öncelikle bu yazının büyük oranda illüstrator arkadaşlar için yazılmış olduğunu söylemeliyim. Çünkü muhakkak ki, “ne yapacağım”, “nerede çalışacağım” ve de en önemlisi “nasıl oyun tasarımı yapabilirim” diye kara kara düşünüyorsunuz. Öncelikle kendimden bahsederek başlayayım: 2017 yılı Kasım ayında Moralabs’a katıldım, şimdilerde yeni projelerimiz için bol bol çiziktiriyorum. Mobil oyun tasarımlarıyla ilk olarak nasıl tanıştığımdan ve yeni girmiş olduğum oyun sektöründen biraz bahsedebilirim sizlere.

Epeyce bir zaman masaüstü oyunları oynadıktan sonra mobil oyunla tanışmam tabii ki android telefon kullanmaya başlamamla gerçekleşti. İlk indirdiğim oyun Zynga şirketinin Crazy Kitchen isimli puzzle oyunu idi. Puzzle oyunları vakit geçirmek için en ideal oyunlardır, bilirsiniz, doğal olarak ben de “oynamak” fiilini biraz abarttım. Bu oyunu oynamaya başladığım dönem, tam olarak dijital boyama ile yeni tanışmama denk geliyor diyebiliriz. Genel olarak yiyecek çizimlerine hep ayrı bir ilgim vardı ve bu oyunla birlikte bu ilgimi bir üst seviye çıkartmaya karar verdim.

Oyunun görsellerini incelemeye başladım, ister istemez en ufak ayrıntı bile bir görselcinin gözüne takılıyor, her şeyi inceliyorsunuz. Ki siz de, eminim ki, oynadığınız her oyunda, izlediğiniz her animasyonda titizlikle gözlemliyorsunuz her şeyi. İlgim artmaya başladıkça, “mobil oyun” olgusunu irdeledim. Nedir mobil oyun? Nasıl yapılır? Bunlar çok önemli sorulardı benim için. Size de ilk tavsiyem bu, sadece oynamak ve gözlemlemekle kalmayın, bol bol araştırın. Okuyun. Nasıl yapılıyor bu mobil oyunlar, bir mobil oyunu oluşturan elementler nedir bunlarla ilgilenin. Okuduğum ilk makalelerden birini sizinle paylaşabilirim:

Why game design is important

Tüm bu araştırmaları yaptıktan sonra asıl soruya yöneldim: Nasıl game designer olabilirim? Araştırma yapmaya başladıkça, hem piyasa olarak hem de oyun tarzları olarak çok geniş bir sektör ile karşılaştım. Gittikçe büyüyen, gelişen ve uçuk yatırımlar alan bir sektördü bu. Gitgide oyun sektörüne merakım artmaya başladı ve daha fazla oyun görselleri inceleyerek dijital tarzı yakalamaya calıştım. Bu süreç uzun ve eğlenceliydi diyebilirim. Devamında Animax Animasyon Stüdyosu’nun oyun departmanından staj yapmam oyun sektörünü daha yakından tanımama yardımcı oldu. Evet, bu da ikinci tavsiyem: Staj! Özellikle bir oyun stüdyosunda ya da oyun yapımıyla ilgilenen her hangi bir kurumda bulunun. İzleyin, öğrenin. Nasıl yapılır oyun, sadece oyun dizaynı değil, oyuna harcanan “her şeyi” inceleyin. Yazılımcılarla da kontakt halinde bulunun. Ortaya bir oyun koymanın, bir oyun yaratmanın verdiği kutsal hissi başkalarında görün. Bu şekilde motivasyonunuz tavan yapacaktır. 🙂 Ben de oradaki deneyimimle, oyunun aslında tamamen bir ekip işi olduğunu ve farklı alanlarda çalışan insanların bir araya gelerek bir oyun oluşturuduklarını görmüş oldum. Bu, oyun sektöründe olma isteiğimi çok daha arttırdı.

Uzun bir iş arama sürecinden sonra Moralabas illüstratör pozisyonuna başvurmam ve kabul edilmemin ardından tam olarak yapmak istediğim işe başlamış oldum, çok mutluyum. Ama araştırmalarım hız kesmedi. Öncelikle her illustrator gibi özgün olmak kaygınız olacak biliyorum, ama bu size araştırmaktan alıkoymasın. Piyasaya çıkan yeni oyunları inceleyin. Herkesin farklı bir renk dünyası, çizim şekli ve hayal gücü olduğunu göreceksiniz. Evet, 3. Tavsiyem de bu: Diğer oyunlara göz atın.

Çünkü, özellikle indie oyunlar (Braid, Limbo, Journey vb.) size bir oyunun binlerce farklı bakış açısıyla çizilebileceğini gösterecek. Örneğin en basit bir puzzle oyununun bile bin bir farklı halinin olduğunu görecek ve kendinize yeni bir bakış açısı kazandıracaksınız.

Braid

Limbo

Supermeatboy

Aslında yukarıda gördüğünüz 3 oyun da teknik olarak aynı türde, puzzle platform oyunları. Ama ne kadar farklı dünyalar ve ne kadar farklı hayal güçlerini yansıtıyorlar, öyle değil mi?

Şöyle kısaca bir toparlayacak olursam:

1.Oyunlar ve oyun dünyasıyla ilgili okuyun, anlayın, gözlemleyin.

2.Staj yapın ve “bir oyun nasıl yapılır”ı izleme şansını elde etmeye çalışın.

3.Hali hazırdaki ve yeni çıkan oyunları inceleyin, dizaynları hakkında fikir edinmeye çalışın.

Sonuç olarak, ben taze bir game artist olarak ve bu sektöre girerek, işin biraz emek işi olduğunu, sadece çizerek değil, anlamaya çalışarak ilerleyeceğimi gördüm. Okuyarak, hatırlayarak, inceleyerek ve bu fiilleri tekrarlayarak “yaratı” sürecini kendime farklı bakış açıları kazandırarak pekiştirmeye çalışıyorum. Sizlere de yukarıdaki tavsiyelere ek olarak son tavsiyem, sakın peşini bırakmayın! Küçüklüğümüzden beri oynadığımız oyunların bize ihtiyacı var 🙂

moralabs Hakkında

2013 yılında kurulan Moralabs, çoklu platformlara mobil oyunlar geliştiren bir oyun stüdyosudur. Deneyimli bir ekip ile dünya kalitesinde oyunlar ve uygulamalar geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kaliteli bir çalışmanın farklı disiplinleri biraraya getirerek oluşacağına inandıkları için geliştirdikleri projelerde profesyonel ses sanatçıları, çocuk gelişim uzmanları ve psikologlarla birlikte çalışmaktadır.
Ankara, Bilkent Cyberpark’ta çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir Cevap Yazın