DİĞER HABERLER, ETKİNLİK, YEREL ETKİNLİKLER

Markaların Hedef Kitlesi Artık Mobil Oyun Ve Oyuncular

2016 yılında 31.7 milyar oyun indirildi. Markaların hedefinde artık mobil oyun ve oyuncular var.

Aras Senyuz Netmarble

Oyunder Yönetim Kurulu Üyesi ve Netmarble EMEA Pazarlama Ve Mobil Oyun Direktörü Aras Şenyüz,

Oyunder Yönetim Kurulu üyemiz aynı zamanda Netmarble EMEA Pazarlama ve Mobil Oyun Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda mobil oyun sektörünün 2016 yılı sonu itibariyle 41 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını söyleyerek dünya sinemasına yön veren Hollywood’u geride bıraktığını söyledi.

2017 yılı şubat ayında en çok ciro yapan 10 akıllı telefon uygulamasından 9’unun oyun olduğunu ve 2016 yılında 31.7 milyar oyun uygulamasının indirildiğini belirterek, markaların pazarlama iletişimi yatırımlarında artık aradıkları hedef kitlenin mobil oyunlarda olduğunu sözlerine ekledi.

Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda “Oyuna mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri” başlıklı bir sunum yaptı. Mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçtiğimiz 3-4 yıl içerisinde oyunla ilgili bildiğimiz her şeyi değiştirdiğini aktardı.

Dünya mobil oyun pazarı 41 milyar dolar

Şenyüz, Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını ve 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini aktardı. Şenyüz şöyle devam etti:

Mobil Oyun Pazarı

Mobil Oyun Pazarı

31.7 milyar mobil oyun indirildi

“7 milyar dolarlık sektör iken 2016 yılı 41 milyar dolar ile bitirdi. Yüzde 485 büyüme elde etti, tabi bu büyümeyle mobil oyun dünyanın en büyük oyun segmenti haline geldi. Dünyanın en çok kazanan aplikasyon – uygulamalarına baktığımızda, 2017 şubat ayında en çok kazanan uygulama sıralamasında 10 uygulamanın 9’u oyun. Diğeri Netflix olmuş. Gelecek ay başka bir marka olabilir. İlk 50 aplikasyona baktığımızda da 47’sinin oyun. 41 milyar dolarlık pazar demek 31.7 milyar oyun indirme demek 2016 yılında. Dünya nüfusuna böldüğümüzde dünyada kişi başına 6-7 oyun indirme olduğunu görebiliriz. Bu oldukça ciddi bir rakam.”

Türkiye mobil oyun pazarı 220 milyon dolar

Aras Şenyüz, 2013 yılında Türkiye’deki mobil oyun pazarının 40 milyon dolar olduğunu belirterek,2016 yılında ise bu rakamın yüzde 372 büyümeyle 220 milyon dolar olduğunu söyledi. Ülkemizde30 milyon aktif mobil oyuncunun bulunduğunu dile getiren Aras Şenyüz şöyle konuştu:

“Louis Vuitton, Japonya’da Final Fantasy ana karakterini marka elçisi olarak kullandı. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. Netmarble Türkiye’de benzer hedef kitle marka pazarlama iletişimi çalışmalarını büyük markalarla hayata geçirdik. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak.

Aras Şenyüz -Webrazzi Mobil 2017 Konferansı

Aras Şenyüz -Webrazzi Mobil 2017 Konferansı

Umut Kurt Hakkında

Oyun sektörüne uzun yıllar önce dünyanın ilk "Çiftlik Simulasyonu" oyunu olan Umut Tarlaları'nın yapımcı firması Flash Bilgisayar ile girmiştir. Çeşitli sektörlerde bilişim yöneticiliği yaptıktan sonra Nitrid Games ile oyun sektörüne dönüş yapmıştır. Bu süreçte Pivot Games, Last Room, SoftAnya ekipleri başta olmak üzere çeşitli ekiplerle Android ve IOS platformları için mobil oyunlar ve uygulamalar geliştirmiştir. Türkiye’de oyun endüstrisinin önemli seslerinden olan OYUNDER Yönetim Kurulu Üyesidir.

Bir Cevap Yazın