AkademiDİĞER HABERLER

APPANIE 2018 YILI DÜNYA MOBİL UYGULAMA VE MOBİL MAĞAZA TÜKETİCİ GENEL RAPORU

AppAnie 2018 yılı dünya mobil uygulama pazar raporunu açıkladı. Rapor iki yıllık (2016 – 2018) tarihleri arasındaki AppStore, GooglePlay ve 3.parti uygulama mağazaları verilerini kapsıyor.

KÜRESEL ÇAPTA UYGULAMA MAĞAZALARINDAN YAPILAN İNDİRMELER 2016 YILINA GÖRE %35 ARTARAK 194 MİLYARI ADEDİ AŞTI

KÜRESEL ÇAPTA UYGULAMA MAĞAZALARINDAN YAPILAN İNDİRMELER 2016 YILINA GÖRE %35 ARTARAK 194 MİLYARI ADEDİ AŞTI

Gelişmekte olan ülkelerdeki uygulama mağazaları 2018 yılında da yükseliş trendini sürdürerek büyümeye devam etti.

KÜRESEL ÇAPTAKİ UYGULAMA SATIN ALIMLARI 2016 YILINA GÖRE %75 ARTARAK 101 MİLYAR $ SEVİYESİNE YÜKSELDİ

KÜRESEL ÇAPTAKİ UYGULAMA SATIN ALIMLARI 2016 YILINA GÖRE %75 ARTARAK 101 MİLYAR $ SEVİYESİNE YÜKSELDİ

Çin tek başına 2018 yılında tüketici harcamalarının %40’ını oluşturdu. Kategori bazında; mobil oyunlar tüketici harcamalarının %74’ünü oluşturdu.

UYGULAMA KULLANIMLARINDA HARCANAN SÜRE 2016 YILINA GÖRE %50 ARTTI

Uygulama mağazalarında en hızlı büyüyen 5 kategori; video oynatıcı ve düzenleyiciler, fotoğrafçılık, eğlence, araçlar ve finans uygulamaları oldu. Toplamda bu uygulamalarda geçirilen süre 2016 yılına göre %110 arttı.

Sosyalmedya ve iletişim uygulamalarında geçirilen toplam süre, tüm uygulamalarda geçirilen sürenin %50’sini oluştururken; video oynatıcı ve düzenleyiciler %15, oyunlar da %10’unu oluşturdu.

GÜNLÜK ZAMANIN %17’Sİ MOBİL UYGULAMALARDA GEÇİRİLDİ

GÜNLÜK ZAMANIN %17'Sİ MOBİL UYGULAMALARDA GEÇİRİLDİ

Endonezya’da mobil cihaz kullanıcıları günde yaklaşık 4 saatlerini uygulamalarda geçirdi. ABD ve Kanada gibi, gelişmiş ve mobil pazarı oturmuş ülkelerde bu süre yaklaşık 3 saat oldu.

ABD, GÜNEY KORE, JAPONYA ve AVUSTRALYA’DAKİ MOBİL CİHAZ KULLANICILARININ TELEFONLARINDA 100’DEN FAZLA UYGULAMA VAR

ABD, GÜNEY KORE, JAPONYA ve AVUSTRALYA'DAKİ MOBİL CİHAZ KULLANICILARININ TELEFONLARINDA 100'DEN FAZLA UYGULAMA VAR

Çin’de, diğer ülkelere göre düşük yüklü uygulama sayısının azlığının; düşük hafıza kapasiteli android cihazların etkisinin olduğu kaydedildi.

Yüklü uygulamaların ancak yarısı aktif olarak kullanılıyor.

MOBİL DÖNÜŞÜM ÜLKELERİN GSYİH’SINDAN DAHA HIZLI BÜYÜDÜ

MOBİL DÖNÜŞÜM ÜLKELERİN GSYİH'SINDAN DAHA HIZLI BÜYÜDÜ

Japonya, Brezilya ve İngiltere mobil dönüşümün en hızlı yaşandığı 3 ülke oldu.

Mobil teknoloji ve hizmetler için yapılacak küresel çaptaki harcamanın 2022 yılında yaklaşık 2 Trilyon $ seviyelerinde olacağı öngörülüyor.

MOBİL ODAKLI ŞİRKETLER USD DEĞERLEMELERİNİN %95’İNİ OLUŞTURDU

MOBİL ODAKLI ŞİRKETLER USD DEĞERLEMELERİNİN %95'İNİ OLUŞTURDU

2018 yılında NYSE ve NASDAQ da işlem gören 48 teknoloji şirketinin %80’inden fazlasını mobil odağa sahip şirketler oluşturdu.

2018 YILININ KÜRESEL GÜÇLERİ: SİLİKON VADİSİ, ÇİN ve JAPONYA2018 YILININ KÜRESEL GÜÇLERİ: SİLİKON VADİSİ, ÇİN ve JAPONYA

2018 yılında küresel çapta (oyun şirketleri) ilk 5 şirket sırası ile: Tencent, NetEase, ActivisionBlizzard, BANDAINAMCO ve üyelerimizden Netmarble oldu.

Z JENERASYONU ve MOBİLİTEZ JENERASYONU ve MOBİLİTE

Z jenerasyonu (16-24 yaş) olarak adlandırılan kuşağa ait bireyler mobil oyun yerine daha çok; iletişim, sosyalmedya, alışveriş ve bankacılık uygulamalarını kullandılar.

Aynı zamanda Z jenerasyonu, diğer kuşaklara göre mobil uygulamalarda %20 daha fazla zaman harcadı.

UYGULAMA İÇİ ABONELİKLER (OYUN HARİÇ)UYGULAMA İÇİ ABONELİKLER (OYUN HARİÇ)

Uygulama abonelikler (oyun hariç) için yapılan harcamalar %120 arttı. 2018 yılında oyun dışı tüketici harcaması yapılan ilk 5 servis uygulama içi abonelik satıyor.

Ayrıca Aralık 2018’de Netflix doğrudan AppStore üzerinden abonelik teklifini kaldırdı. Böylece 2019 yılında abonelikten gelen gelirin %100’üne sahip olacak.

MOBİL OYUNLAR PARA KAZANDIRIYOR

MOBİL OYUNLAR PARA KAZANDIRIYOR

Çin, ABD ve Japonya en yüksek mobil oyun harcamalarının yapıldığı pazarlar oldu.

Hem yerleşmiş, hem de gelişmekte olan pazarlar 2018 yılında büyümeye devam etti. Mobil oyun uygulamalarına yapılan harcamaların 2019 yılında da artmaya devam etmesi bekleniyor.

BATTLE ROYALE ve CASUAL OYUNLAR 2018 YILINI DOMİNE ETTİBATTLE ROYALE ve CASUAL OYUNLAR 2018 YILINI DOMİNE ETTİ

2018 yılında BattleRoyale kategorisinde; PUBGMobile, Fortnite, RulesofSurvival ve FreeFire en çok indirilen uygulamalar olurken;

Casualoyun kategorisinde; HelixJump ve Holeİo oldu. FreeFire özellikle Brezilya’da büyük başarı elde etti.

POPÜLERLİĞİNİ KORUYANLARPOPÜLERLİĞİNİ KORUYANLAR

2018 yılında; CandyCrushSaga, PokemonGO ve HQTrivia gibi uzun zamandır markette yer alan bazı oyunlar popülerliklerini korumaya devam ettiler.

ÇİN’DE OYUN LİSANS KISITLAMASI SEBEBİYLE BÜYÜME YAVAŞLADIÇİN'DE OYUN LİSANS KISITLAMASI SEBEBİYLE BÜYÜME YAVAŞLADI

MOBİL KAMPANYA ve İNDİRİM ALIŞVERİŞLERİ 2018’DE REKOR KIRDIMOBİL KAMPANYA ve İNDİRİM ALIŞVERİŞLERİ 2018'DE REKOR KIRDI

Alibaba kendi alışveriş etkinliği olan Bekarlar Günü’nde, 24 saat içerisinde 30.8 Milyar $ ciro elde etti.

ABD’de; ŞükranGünü, KaraCuma ve CyberMonday günlerinde yapılan alışverişlerin %34’ü mobil cihazlardan yapıldı.

SADAKAT PROGRAMLARISADAKAT PROGRAMLARI

ABD, İngiltere, Çin, ve Japonya’da firmaların kendi uygulamalarını kullanan ve uygulamalardan sipariş veren kullanıcılar öne çıktı.

Sadakat programları; tekrar eden siparişleri teşvik ediyor ve marka bağımlılığına katkı sunuyor.

ONLİNE BANKACILIK UYGULAMALARIONLİNE BANKACILIK UYGULAMALARI

2018 yılında, 2016’ya göre günlük olarak banka hesaplarını kontrol eden kullanıcı sayısı %35 arttı.

Özellikle İngiltere’de kullanıcılar haftada 7’den fazla kez banka hesaplarını kontrol ettiler.

YOUTUBE KÜRESEL PAZARA HAKİMYOUTUBE KÜRESEL PAZARA HAKİM

YouTube 2018 yılında da en çok kullanılan ve zaman geçirilen videostream uygulaması oldu.

2018 yılının en çok kullanılan 5 video stream uygulamasında geçirilen zamanın her 10 dakikasından 9’u YouTube’a aitti.

Aynı zamanda YouTubeKids Brezilya Kanada ve Avustralya en çok kullanılan uygulamalar arasında yer aldı.

SOSYAL İLETİŞİM UYGULAMALARISOSYAL İLETİŞİM UYGULAMALARI

2018 yılında aylık periyotta en çok kullanılan sosyal iletişim uygulaması WhatsApp oldu.

VASITA PAYLAŞIMI

 

VASITA PAYLAŞIMI

 

ABD’de ilk 5 içerisindeki #otomobil paylaşım uygulamaları 2018 yılında %25 arttı.

Buna karşın bisiklet ve scooter paylaşım uygulamaları yeni bir ekonomi yarattı 2018 yılında %530’luk bir büyüme sağladı.

 

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.